Forum

Hængepil med skeletblade

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marlene, 10. juli 2007 kl. 22.16

Min hængepil er pludselige begyndt at få skeletblad – alt det er grønne er væk – efter en nærmere studering af blade samt træ kan jeg se at der en hele del grønne larver store og små som spiser bladene.

Hvad kan jeg gøre for at komme af med disse?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Lock, 23. september 2007 kl. 10.08

Vi har samme problem...Har du fundet en løsning?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alex, 28. juni 2009 kl. 16.59

Har samme problem

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 29. juni 2009 kl. 18.39

Beklager, linket virker ikke, men jeg har nu kopieret svaret og hermed kildehenvisning til, huset & haven:

"Problemet her og nu kan løses ved hjælp af en kraftig vandstråle. På sigt vil jeg anbefale dig at få opsat nogle mejsekasser i haven, da en mejsefamilie er eksperter i at fjerne grønne larver. Man har beregnet, at til opfodring af et kuld unger forbruges ca 5–10.000 larver, så en lille servering i hængepilene vil kun være en kærkommen hjælp til fuglene".

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael, 5. juli 2009 kl. 17.06

Ja, det fandt jeg også, men det skal man næsten gøre ugentligt. Jeg havde en lille smule "Bonus Insektsæbe" fra Duxon som jeg sprøjtede planten med og det fik dem dræbt, men de vender frygteligt tilbage igen.

Og nu har de også angrebet mine hindbær planter på modsatte side. Så hvis nogen har en mere effektiv kur mod disse bæster vil jeg meget gerne høre om det :-)

Nyt svar til emnet »Hængepil med skeletblade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hængepil med skeletblade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider