Skrevet af: Malene *, 19. februar 2007 kl. 10.38
Hej havefolk
Jeg har rigtig mange mosegrise i min have. De spiser alt muligt: stauder, geoginner, rødder på æbletræer, gulerødder, blomsterløg, mm.
Jeg har bekæmpet mosegrise med varieret held, og har nu fået en ny idé, som jeg vil høre om nogen af jer har prøvet.
Inden min svigermor lægger sine tulipanløg, pakker hun dem ind i kyllingetråd. Tråden skal naturligvis være stor nok til at løgene kan vokse. Det vil jeg også prøve med mine geoginer til foråret.
Så fik jeg ideen om at hegne hele min køkkenhave ind i kyllingetråd. Tråden skal graves ned i 30–40 cm. dybde. Tråden vil ikke ligge i vejen, da det hele skal være under jorden.
Mon det vil hjælpe? Løber mon mosegrisene oven på jorden for at komme til nye spisekamre? og i hvor stort omfang?
Lad mig høre, har nogen prøvet dette?
Venligst Malene
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 20. februar 2007 kl. 20.25
Ja,mosegrisen løber gerne ovenpå jorden også,derfor de mange huller op fra dens gange.
Så, ideen med at pakke de mest eftertragtede ting ind i kyllingevæv er det sikreste. Har prøvet det med sommerfuglebusken, hvor de elsker roden. Den trives fint.
Anne Marie
Skrevet af: Knud Halskov, 21. februar 2007 kl. 7.13
Jeg har brugt samme metode med kyllingetråd, som Anne Marie, til mine frugttræer – også med godt resultat.
Knud
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hegne mosegrise ude?