Skrevet af: Mh, 16. februar 2006 kl. 17.43
Jeg har på et stykke af min grund en masse træer, mest elletræer og eg. Egetræerne er ca. 170cm og elletræerne er omtrent det dobbelte.
I løbet af de sidste par uger er fire træer (tre eg og 1 el) væltet, eller rættere ved at vælte. De står pludseligt helt skævt. Når man tager fat i træet er der praktisk talt ingen rod på træet.
Kan det være mulvarpe, mosegrise eller noget helt trejde der er skyld i dette?
Jeg har haft min grund et års tid, men aldrig oplevet at dette sker. Jeg synes ikke at jeg kan se mulvarpeskud på grunden.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 16. februar 2006 kl. 20.49
Hej Michael
Det er mosegrise, der spiser dine træers rødder, og de laver ikke muldskud, men ''musehuller'' i jorden og gange lige under jordoverfladen og under sneen.
Muldvarpe spiser orm, biller og snegle.
Søg under mosegrise og se hvilket problem de kan være for have-ejere.
Hilsen Anne Marie
Skrevet af: Helle Pedersen, 7. maj 2006 kl. 16.07
Hej Michael
jeg er plaget af muldvarpe i min græsplæne, jeg har anskaffet en fælde specielt beregnet til muldvarpe, men det er ikke endnu lykkedes mig at være heldig med at få en i fælden. Kan jeg evt bruge noget lokkemiddel?
hilsen Helle
Skrevet af: Annie Rytman, 15. januar 2007 kl. 13.39
Hej!
Da vi er meget plagede af mosegrise, vil jeg spørge om hvilke træers rødder de ikke bryder sig om?
Venlig hilsen Annie Rytman
Skrevet af: Janne Petersen, 9. september 2009 kl. 9.35
Hej michael jeg tror simpel hen ikke du har noget liv når du gider og bruge din tid på at tænke på sådan noget! Tag dig sammmen og få dig en hobby!
Skrevet af: Janne Petersen, 9. september 2009 kl. 9.35
Hej michael jeg tror simpel hen ikke du har noget liv når du gider og bruge din tid på at tænke på sådan noget! Tag dig sammmen og få dig en hobby!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvem eller hvad spiser rødderne på mine træer?