Forum

Skadedyr i vores tomater

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Bjørn, 31. juli 2005 kl. 11.46

Vi har for 3. år grønne larver i vores drivhus. Det starter altid med at jeg kan se små sorte lorte på plantesækkene. Derefter finder jeg grønne tomater der er spist af. Og så går jagten på udyrererne. De er svære at finde, og vi vil meget gerne vide hvad det er for nogen, og hvordan de kommer ind. Drivhuset bliver renset 2 gange om året efter alle kunstens regler og det er ny jord og planter. Så hjælp!

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie K., 15. august 2010 kl. 14.13

Kære alle, har nogen et svar her? Jeg har søgt på nette uden held... Ligner nærmest museekskrementer siger min mand. Også angreb/bidt på de grønne tomater.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 15. august 2010 kl. 14.50

Jeg er ret sikker på, at det kan være larver af kålsommerfuglen...

Det ligner mine i hvert fald - så det kan I ikke rense jer ud af, der kommer jo friske forsyninger hver sommer.

Jeg tror ikke, at der er andre muligheder end at ryste dem af og mase dem!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 15. august 2010 kl. 20.32

Efter en del år har jeg fået nogen erfaring, også med drivhus, der skal være lidt luft, også i drivhuset, om natten, lidt åbning fra dør og vindue (lidt gennemtræk - altid) i (mit kolddrivehus).

Det med insekter klarer jeg med Tagets planter, som vistnok insekter ikke bryder sig meget om. Jeg spreder (også) lidt frø i hele urtehaven og nyder samtidig de kønne blomsterstande der opstår.

Det er da en såre simpel ting til megen glæde ,oplevelse og erfaring. håp

Nyt svar til emnet »Skadedyr i vores tomater«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Skadedyr i vores tomater

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider