Forum

Paradisæbletræer der har smidt bladene

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Lykke, 2. august 2024 kl. 12.50

Kære alle

Min kone og jeg har fem rødbladede paradisæbletræer, der plejer at stå med de flotteste røde blade og små paradisæbler. I år har de alle fem imidlertid smidt størstedelen af deres blade allerede i det sene forår og står uden begyndende æbler. Vi frygter derfor, at de er blevet angrebet af et eller andet.

Er der nogen, der har set noget lignende, og som kan hjælpe os med en forklaring på hvad der er sket - og meget gerne råd til, hvad vi evt. kan gøre (hvis der er noget at gøre)?

Jeg vedhæfter tre billeder af træerne i tråden.

De bedste hilsner
Kenneth Lykke

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Lykke, 2. august 2024 kl. 12.51

Billede nr. 2

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Lykke, 2. august 2024 kl. 12.52

Billede nr. 3

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. august 2024 kl. 21.46

Hej Kenneth.

Jeg har selv samme problem med vores æbletræer på fællesarealerne og har aldrig fået taget mig sammen til at nærstudere det..

Men jeg fandt denne skrivelse :

Den opstår særligt efter fugtige somre og viser sig ved, at bladene får brune og sorte pletter, og at der er nogle af grenene, der dør. Er dit træ angrebet af æbleskurv, kan det hjælpe, at du drysser natron på de angrebne steder, sidstnævnte ville jeg ikke gøre... Til dette bruger man svovl.

Jeg tror ikke at du kan gøre noget ud over at håbe at det fortager sig med tiden

Nyt svar til emnet »Paradisæbletræer der har smidt bladene«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Paradisæbletræer der har smidt bladene

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider