Forum

Løg, svitsede/visne/sorte i toppen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Simon Skovsen, 20. juli 2024 kl. 17.32

Jeg har de her løg stående i haven, de er desværre blevet noget mærkelige i toppen, de er helt sorte og visne. Selve løget er ikke råddent, men toppen under det sorte er noget slimet... Er der nogen der ved hvad det kan være, og om løgene stadig kan spises?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 20. juli 2024 kl. 23.34

Hej Simon.

Jeg kan godt forstå at du har haft vanskeligheder med at google dig frem til et svar på hvad dine løg er angrebet af. For sygdom i løg er ikke det der er mest af på google. Men jeg ved ikke om jeg er kommet det tættere. En af de mest almindelige sygdomme i løg har jeg fundet her på Havenyt og er som følgere :
www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/104.html

Hvis ikke det er samme sygdom, så er det vigtigt ,når man dyrker løg, at man har et godt sædskifte, at man ikke gøder som gal , men er mindre rundhåndet med gødningen, da for meget gødning fremmer sygdomme. En gang kompost er som regel nok. Desuden er det vigtigt at bruge sunde plante materialer. .
I artiklen fra Havenyt står desuden en masse andre ting man skal tage højde for når man dyrker løg ... God læselyst.

Nyt svar til emnet »Løg, svitsede/visne/sorte i toppen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Løg, svitsede/visne/sorte i toppen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider