Forum

Ny Liguster ‘Liga’

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Smedegaard, 28. maj 2024 kl. 8.29

Hej jeg har plantet en hæk for 1 måned siden og nu ser den sådan her ud?
Kan i hjælpe mig med om jeg har gjort noget galt?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. maj 2024 kl. 8.35

Hej . For en måned siden var der tørt, tørt, tørt..... de fleste steder. Jeg håber at du har vandet godt før og efter plantningen. Det ser ud som om jorden du har plantet i er byggeskrot. Du kan kun håbe at regnen vil hjælpe dine planter på vej.
Ingborg

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Smedegaard, 28. maj 2024 kl. 9.44

Hej ingeborg

Byggeskottet ligger bag ved jeg har gravet 40x50 ned i jorden og fyldt med muld jord og champost. Jeg har vandet 2 gange dagligt og bladene var grønne da planterne kom fra køl.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Smedegaard, 28. maj 2024 kl. 9.45

Her er et billede mere

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Smedegaard, 28. maj 2024 kl. 9.46

Og et til

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. maj 2024 kl. 10.15

Skrab med en negl nederst på grenene. Er der grønt under barken er der liv.
Ingeborg

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 28. maj 2024 kl. 11.05

Hej Rasmus.

Som jeg ser det så skyldes det at dine planter har ligget i koldhus, dvs i et køleskab, som man ofte bruger at opbevare planter i og herefter har fået et varmechok. Hvis dine liguster har ligget i en temperatur på ca plus en grad, for herefter at blive plantet ud i ca 15-20 grader vil de gå til. Dette kombineret med den tørke vi har haft i april gøre det hellere ikke bedre .

Dine planter er med andre ord gået til. Dette forklarer også hvorfor at der er døde grene iblandt dine planter. Hvis du hellere ikke har givet dem en masse vand overlever de hellere ikke

Jeg tror ikke at du får held med at klage over dem, der hvor du har købt dem. Desværre....

Nyt svar til emnet »Ny Liguster ‘Liga’«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Ny Liguster ‘Liga’

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider