Forum

Kinesisk judastræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Kristensen, 2. juni 2021 kl. 10.50

Hej

Jeg har et kinesisk judastræ, hvor bladene er blevet angrebet, jeg kan ikke se dyr af nogen art

Jeg købte træet midt i april, hvor jeg satte det indendørs. Midt maj satte jeg træet ud i haven... I perioden hvor træt stod indenfor, var det sundt, først efter det kom i haven startede angrebet

Har i nogen bud på hvad det kan være, og evt hvordan jeg kommer problemet til livs

Mvh
Ole

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Kristensen, 2. juni 2021 kl. 10.52

Billede 2

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 2. juni 2021 kl. 11.43

Hej Ole Kristensen

Billede 1 får mig til at tænke på svidningsskade på grund af overgangen fra beskyttet indeklima til direkte sollys og vindpåvirkning.
Du kan ikke gøre så meget ved det nu - men bare tage erfaringen med og fremover give planter, der skal udenfor en lidt blid overgang med nogen timer om dagen i læ & halvskygge i tre - fire dage inden udplantning / udplacering af krukken.
Planten vil i løbet af kort tid danne mere kraftig kutikula (kan sammenlignes med overhud) under påvirkning af sol og vind og hele bladet bliver på den måde bedre beskyttet mod skader. Denne ændring er nok allerede indtruffet for din plantes vedkommende.

Billede 2 ligner en mekanisk skade - som du ikke kan gøre noget ved. Bladet er i fuld gang med at danne hvad man kan sammenligne med arvæv - så det vil bidrage til fotosyntesen og dermed til væksten af planten i den vækstsæson, vi er igang med nu.

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Kinesisk judastræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Kinesisk judastræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider