Skrevet af: Claus K Madsen, 16. juli 2020 kl. 9.54
Hvad tænker i om dette? Spindet er fuld af hurtige små edderkoppeagtige kræ. Jeg hælder til nyttedyr, men der er godt nok mange hvis jeg tager fejl.
Skrevet af: Søren Duun, 16. juli 2020 kl. 12.13
Præcis, hvilket edderkopper det er ved jeg ikke, men skadedyr er det vel næppe?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. juli 2020 kl. 9.33
Jeg see også ofte disse små spind med indhold og kan ikke dy mig for at pirke til “nettet”. Det får de små edderkopper til at fare ud til alle sider. Men jeg vil også gerne vide, om det er edderkopper. Hvis en fugl får øje på dem, er de haps væk!
Ingeborg
Skrevet af: Lars Holt, 17. juli 2020 kl. 10.45
Edderkopper har 8 ben.
Skrevet af: Claus K Madsen, 17. juli 2020 kl. 11.02
Jeg skal vist have fundet min lup hvis jeg skal tælle ben, men jeg er blevet overbevist om at det er edderkoppeyngel. Ser frem til at de begynder at afpatruljere bærbuskene.
Skrevet af: Tine Horsum, 20. juli 2020 kl. 13.10
Mider har også 8 ben (de er i familie med edderkopper og skorpioner), så om det er spindemider eller babykopper- kræver en ekspert!
Desværre.
Mvh
Tine
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. juli 2020 kl. 14.05
Dette link betegner de små kræ som edderkopper .
thumbs.dreamstime.com/z/das-nest-der-spinne-mehrere-hundert-junge-spinnen-einem-von-spinnennetzen-sitzen-131012877.jpg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Nytte eller skadedyr?