Skrevet af: Niels Peter Mikkelsen, 14. juni 2005 kl. 17.33
Jeg har en ligusterhæk fra 1975 på 1,80 m. høj den har groet godt indtil for 3 år siden da begyndte det med at den fik mindre og gullige blade på en par meter af hækken, året efter blev grenene inde i hækken belagt med mos og planterne gik ud det har nu bredt sig til mange flere steder på den 75 m lange hæk, hækken får npk gødning og bliver klippet 2 gange om året som den plejer. Er der nogle der har en løsning på problemet, da jeg nødig vil til at starte med en ny hæk.
Venlig hilsen
Niels Peter Mikkelsen
ps. der er også andre i området der har samme problem.
npmikkelsen@wanadoo.dk
Skrevet af: Brian Kristensen, 11. juni 2011 kl. 21.09
Jeg har fuldstændig det samme problem?
Skrevet af: Clara Andersen, 11. juni 2011 kl. 21.45
Strør I salt mod ukrudt ved foden af ligusterhækken ? Hvis ja, er det garanteret derfor.
- søg ligusterhæk øverst i højre hjørne. I vinter/tidligt forår var der en tråd med fotos af en liguster, der gik mere og mere ud af den grund.
Skrevet af: Brian Kristensen, 12. juni 2011 kl. 11.01
Nej, vil har ikke strøet salt. Andre i vores kolonihaveforening har samme problem.
Skrevet af: Clara Andersen, 13. juni 2011 kl. 16.03
Hej Brian
Ligusterhække kan ikke lide for fugtig jord. Efter de sidste 2 vintre kan der godt have været meget vådt under sneen, før den smeltede helt. Det har været hårdt ved nogle hække i vores kolonihave. Jeg har selv haft nogle år, hvor naboens vandtønde løb over og ud under min ligusterhæk, som derfor skrantede.
Sygdomme i liguster har jeg ikke forstand på, det må du selv søge her i søgefunktionen. Eller skriv til "Spørg Eksperterne".
Hilsen Clara
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Ligusterhæk går ud.