Forum

Hva fejler mine liljer?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Line Krüger, 28. april 2020 kl. 21.02

Det er første år jeg har liljer. Satte nogle Madonna lilje løg (Lilium candidum) sidste år. De kom fint op men nu er bladene begyndt at se ud som billedet viser... hvad er det og hvordan behandler jeg det?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 29. april 2020 kl. 9.18

Hej Line

Liljer kan godt være både tørstige og sultne - får de hvad de behøver? Hvilken jord står de i?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Krüger, 29. april 2020 kl. 9.22

De står i min have jord (ler-jord)... der er netop lagt flis på da det bed var ret tørt... har ikke gødet endnu... kan jeg bruge dyregødning i piller? Jeg tænker om liljerne kan have fået kulde? Om det er derfor

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 29. april 2020 kl. 10.00

Liljer foretrækker organisk gødning som kompost, så pillerne er en god idé. Dog skal du vide at dræn er meget vigtigt når vi taler liljer og lerjord er ikke optimalt. Vi har selv lerjord og når der lægges liljer her, er det altid et højt punkt og ikke i en lavning og jorden mixes med kompost og evt grus i bunden.

Hvis du har samme tørke som vi har her på Fyn, er det næppe dræningen, men måske tørst og sult :)

Nyt svar til emnet »Hva fejler mine liljer?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hva fejler mine liljer?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider