Forum

Kumquat plante

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sofie Hvass, 7. marts 2020 kl. 16.37

Jeg havde en kumquat plante, som havde det rigtig fint, indtil jeg tog ud og rejse i en måned og overlod vandingen til mine roommates. Da jeg kom jeg var den helt vissen, men jeg fik af vide at den godt kunne komme frem igen, hvis jeg skar det visne af. Det gjorde jeg og der dukkede to grønne spire fra siden op. De er så groet sig meget store nu, men bladene ligner ikke min gamle kumquats blade? Og der er nogle mærkelige små ovale hvide flager på enkelt steder og den er mærkelig klistret. Er det en form for parasit plante der har sat sig på træets stamme?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. marts 2020 kl. 18.17

Det lyder som om at den har fået skjold lus. Hvis du har klippet den ned og klippet under podestedet, dvs der hvor ædelrisset, som det også kaldes har siddet har den sikkert skudt fra grundstammen, hvilket forklare de anderledes blade.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofie Hvass, 7. marts 2020 kl. 18.37

Ahh. Tak. Men vil den så gro til at blive en plante der kan give frugter også?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. marts 2020 kl. 21.29

En eller anden form for citrus vildstamme, bliver det til måske en sået citron har man brugt som grundstamme.

Nyt svar til emnet »Kumquat plante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Kumquat plante

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider