Forum

Er valnøddetræet sygt

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pernille Lund, 27. november 2019 kl. 23.26

Hej. Jeg har ikke så grønne fingre eller viden om træer, derfor retter jeg henvendelse her. Vi har et valnøddetræ få meter fra vores grund og har lagt mærke til, at der er kommet færre frugter. Nu har det selvfølgelig smidt frugter og blade. Men jeg har lagt mærke til, at der er nogle hvide "plamager" på grene og knopper/nye skud. Jeg har samtidig fået øje på et lignende valnøddetræ lidt længere væk, som burde have samme betingelser. Men det har været længere tid om at smide bladene, og der forekommer ikke de samme hvide plamager. På de grene er grenene fint brune og knopperne/skud flot mørkebrune.
Jeg har forsøgt at tage billeder af en gren på hvert træ, for at se forskellen. Men kan kun vedhæfte et billede her, og derfor det med de hvide plamager. Er det et svampeangreb, hvilken betydning kan det have, og kan man gøre noget? Måske nogen kan hjælpe med arten, hvis jeg kan vedhæfte flere billeder.
Håber, at nogen kan hjælpe. På forhånd mange tak

Mange venlige hilsner fra Pernille

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Lund, 27. november 2019 kl. 23.42

Her billede af rask gren med knopper/skud.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Lund, 27. november 2019 kl. 23.44

Og billede af træt.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Lund, 27. november 2019 kl. 23.45

Træet tættere på.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 28. november 2019 kl. 18.41

Hej Pernille
For mig at se, er det helt normalt.
vh Boi

Nyt svar til emnet »Er valnøddetræet sygt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Er valnøddetræet sygt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider