Forum

Hvem spiser min basilikum?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sofie Veggerby, 30. juli 2019 kl. 17.34

Jeg har 2 slags basilikum (en rød og en Genovese) i minidrivhuse i haven.
Jeg får dog kun ringe glæde af dem, da et eller andet dyr spiser alle bladene. Jeg har dog ikke kunne finde synderen.
Er der nogen der har et bud på hvem det kan være eller hvordan jeg kommer problemet til livs?
Mvh Sofie

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 31. juli 2019 kl. 21.36

Hej Sofie Veggerby

De dyr som gnaver i dine basilikum kunne måske være ørentviste, larver af små sommerfugle, snegle....

Når dine planter ståri minidrivhuse er der ikke særligt gode muligheder for, at fugle, pindsvin, biller og snyltehvepse får den fri adgang til skadedyrene som kunne have en regulerende effekt - forstået på den måde, at der også vil være lidt basilikum tilovers til dig.

Så nu og her: slip planterne fri ved at åbne mest muligt for drivhusene både nat og dag eller ved helt at fjerne drivhusene.
Men da et godt læ er virkelig vigtig for basilikum's trivsel må du overveje, hvordan du kan skabe læ på en anden måde.
Forslag til løsning kunne være at flytte nogen krukker med mellemstore planter hen i nærheden eller etablere en læskærm af det, du nu har mulighed for (klæde ophængt på lave stolper eller et lavt pileflethegn).

Jeg håber du finder en løsning - pesto må der til ;-)

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Hvem spiser min basilikum?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvem spiser min basilikum?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider