Forum

Hvidt pus på æbletræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas Øhlenschlæger, 9. juni 2019 kl. 14.10

Hej,
Mit æble træ for i løbet af foråret noget Hvidt pulver agtigt på stammen.
Jeg har haft haven i 4 år og det er kommet hvert år, men jeg synes det breder sig.
Er der nogen der ved hvad det er?
Er der mon noget man kan gøre?
Eller hvor slemt det er?
Mange hilsner Thomas

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas Øhlenschlæger, 9. juni 2019 kl. 14.12

Et ekstra billede

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. juni 2019 kl. 22.43

Jeg ville være mere bekymret over de knudrede dannelser, det ligner sygdom - og derefter svamp. Dit træ lever vist desværre på lånt tid.

Men medrindre, det ligefrem står et sted, hvor ting (eller personer) kan komme til skade, når det hen ad åre lægger sig, så ville jeg, lade det stå. Forrådnende træ skaber levested for rigtig mange arter, både svampe, insekter, dyr/nedbrydere (detritusædere)- og fugle fx.

Iøvrigt burde den, der har skambeskåret træet have tæv med en våd søndagsavis (med alle tillægene). Det ser ikke godt ud, og åbner for spredning af sygdom- og indflytning af svampe.

Plant et nyt træ et andet sted, dette har sin bedste tid bag sig mht til at give æbler, men det kan blive bolig for en masse nye liv, hvis det får lov til at stå.

Mvh
Tine- og mine gamle blommer har også set deres bedste tid, men jeg har plantet to nye. :-)

Nyt svar til emnet »Hvidt pus på æbletræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvidt pus på æbletræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider