Forum

Dræbersnegle igen igen.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: HP P., 27. september 2017 kl. 11.17

Hej.
Er dette almindelig kendt som jeg tilfældig løb på i en avis en onsdag formiddag i regnvejr ?
Det er muligt, at det er mig der tidligere har været uopmærksom, da jeg aldrig er gået så højt op i bekæmpelsen af snegle .
Vh HP
jyllands-posten.dk/livsstil/bolig/have/ECE7891731/gensyn-se-den-overraskende-loesning-i-kampen-mod-draebersnegle/

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 27. september 2017 kl. 16.39

Jeg har forbandet mange solsorte (når jeg tænker på min vinavl) men jeg er ikke særligt plaget af dræbersnegle mere, så det kan godt være, at solsortene også gør lidt gavn.
Nu må vi se, om der kommer vækst i antallet af dræbersnegle i denne måned, hvor jeg har sat mine dragerovfugle op.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 27. september 2017 kl. 20.36

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 28. september 2017 kl. 18.14

Jeg har da en del solsorte, og de yngler også- men de er meget territoriale. Jeg har flest i jan/feb, hvor jeg af og til fodrer med æbler (i halve og kvarte)- og de skal smides meget bredt ud- ellers kommer de ufredelige kræ let op at toppes!

De færdes mest på min nabos velslåede plæne ellers, så jeg kan ikke forestille mig, de flyver ind til mig og gafler dræbersnegle under det høje krudt/grenbunker.

Dræbersneglene hos ego er også mest aktive nat/vådt vejr- det er lige der solsortene er mest aktive.

Mvh
Tine- og indlægget om ham, der lærer solsortene det er 2 år gammelt. Så mangler vi bare det om mos...

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 28. september 2017 kl. 18.16

Hov: Der faldt et ord ud: IKKE.

Mvh
Tine

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 29. september 2017 kl. 20.54

@Tine
Hvor faldt IKKE ud fra? ;)

"... om ham, der IKKE lærer...", måske???? *klukgriner*

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 30. september 2017 kl. 19.03

Her: " Dræbersneglene hos ego er også mest aktive nat/vådt vejr- det er lige der solsortene IKKE er mest aktive."

Jae, jeg lo jo også af ham, der lærte solsortene at tage snegle. En snegl gør ingen øh- solsort- sneglefri have?

Til gengæld har det effektivt forhindret mig i at få et fuglebad. Selvom jeg har fundet frem til et meget pænt éet. Men tanken om alle de snegle, der vil drukne sig i det- YUK!- er skræmmende.

Så, jeg sidder over. Til gengæld! Har jeg halemejser i min have! Min kat kiggede op, da de sagde SRRR SRRR- og så fik jeg øje på dem. Det var sjovt!

(I følge "Europas fugle" siger de nu tsrr,tsrr. Men jeg hører marginalt bedre end en dør. Og hvis ikke katten havde fået øje på dem, og jeg kunne følge hendes blik, så havde jeg nok ikke set dem).

Det er 40 år siden, jeg har set halemejser. Jeg har haft en mistanke om, at de er her- det der sisi-sie- kald. Men set dem, har jeg ikke før nu.

De æder så desværre ikke snegle.

Mvh
Tine

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 30. september 2017 kl. 22.37

Tine, sneglene kravler sgi da ikke selv op i fuglebadet :)

Nyt svar til emnet »Dræbersnegle igen igen.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Dræbersnegle igen igen.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider