Forum

Blommetræ angrebet

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jonas Jensen, 18. august 2017 kl. 12.10

Mit blommetræ har nu i de tre år jeg har haft det begyndt at se skidt ud her hen over sommeren og derefter begyndt at smide frugten. Frugten falder af hen over sommeren og efteråret, så der næsten ikke er mere når de bliver modne.

Træet bærer rigtig meget frugt så jeg synes det er synd det ikke bliver til noget.

Er der nogen der kan hjælpe mig med årsagen. Jeg mistænker lidt svamp da det passer med beskrivelser jeg har læst andre steder.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 18. august 2017 kl. 19.24

Jeg kan se nogle blade som ser "haglskudte" ud. Det kan være et symptom på bakteriekræft i værste fald eller en mere harmløs svampesygdom.
At træet taber nogle frugter kan også skyldes larver af blommevikleren. Skær nogle af de nedfaldne frugter over se efter laverne eller deres efterladenskaber. Det er vist ikke normalt at et træ taber alle frugterne på den konto.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: HP P., 18. august 2017 kl. 19.43

Hej.
Begrebet "junifald" forekommer ikke kun hos æbler. Jeg ser det hvert år i større eller mindre omfang på mine sveskeblommer.
www.haveglaeder.dk/haveartikler/192-frugtsaetning-og-junifald
Vh. HP

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 18. august 2017 kl. 20.41

Smid en god gang kalk under kronen til foråret, det kan stenfrugt træer godt lide.

Nyt svar til emnet »Blommetræ angrebet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Blommetræ angrebet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider