Forum

Roser med orange svamp(?) på bladene

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nana E., 10. juli 2017 kl. 13.44

Jeg har nogle roser, som står op ad en sydvendt mur på terrassen. Den jord de vokser på er dækket af granitskærver. De sidste par år, har mine roser tabt en masse blade, og får orange prikker på undersiden af bladene. Jeg har forsøgt at plukke alle blade med prikker af og smide dem væk, men de kommer igen på de nye blade. Rosen skyder dog stadig. I år har jeg klippet godt ned, og været lidt mere flittig med gødning end sidste år, og det ser (endnu) ikke helt så slemt ud, men hvad kan jeg ellers gøre?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 10. juli 2017 kl. 17.51

Hej Nana
En rose op ad en mur skal have masser af vand, den står nok for tørt og mur/sokkel gør at jorden tørrer meget mere end du tror. Mine klatreroser får meldug, hvis jeg ikke vander nok - og hvis jeg husker det, er angrebene til at leve med.
Når rosen står for tørt vil den nemmere blive angrebet af diverse svampe - og det er nok det du er ude for.

Nyt svar til emnet »Roser med orange svamp(?) på bladene«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Roser med orange svamp(?) på bladene

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider