Skrevet af: Trine Jensen, 2. maj 2017 kl. 13.30
Hvad gør jeg?
Jeg har opdaget at der er flyttet mus ind i min altankasse! De spiser mejsekuglerne som jo ellers var tiltænkt alle de dejlige fugle der plejer at komme forbi.
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, men noget skal der jo ske. Er bestemt ikke interesseret i at musene kommer indendøre eller at de spiser fuglefoderet... de ser søde ud, men det dur ikke.
Skrevet af: Tilde P., 2. maj 2017 kl. 14.02
Hej.
Du har 2 muligheder:
1. Sæt en smækfælde og du har hurtigt en død mus.
Eller
2. Fang musen levende i en anden slags fælde. Kør den 1 km. væk og slip den levende ud.
Ved du hvad det er for en art mus? Hvis du kan komme til det, så tag et billede og læg det ind her på siden.
Vh. T&HPP
Skrevet af: Tine Horsum, 3. maj 2017 kl. 0.02
Sæt nogle Rapp-fælder lader med spegepølse- eller rosiner De slår musene ihjel ved, at en stump spændt båndjern giver dem et ordenligt knald i hovedet. Så ER de væk meget hurtigt.
Med smækfælder risikerer man alskens ulækre ting (afslåede ben fx), og med levende fangst fælder skal man tjekke to gange i døgnet, og køre de uheldige flere kilometre væk. (Hvis man bruger denne metode: Så ryst kræene ned i et syltetøjsglas.
Med Rappfælder- behøver man ikke at røre ved ved noget, den kan tømmes og fyldes- uden man rører ved musene. De er dog ikke egnet til "muslefanter"/"springmus"- aka halsbåndsmus, men almindelige mus- er de ret effektive til.
Halsbåndsmus kan rende rundt med fælden! Men er det halsbåndsmus, så sæt en rottefælde (og pas på fingrene!), en pålimet (brug trælim) stump hunde- eller kattetørkost virker også,
Brug endelig aldrig gift! De små svin lægger sig til at dø og stinke ubekvemme steder.
Mvh
Tine- der engang stak hånden i en kuffert, hvor der lå en giftdræbtmus. Rettere: Maddikerne... Føj for den da!
Mus i dit hus: Der skal et hul på ca. 1 cm til. Så det er generelt svært at undgå!
Skrevet af: Anonym bruger, 3. maj 2017 kl. 0.45
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Tine Horsum, 3. maj 2017 kl. 1.02
Og hvad vil du sige søde Frank?
Jeg ser ikke videoer på YouTube - og slet ikke reklamer. Og jeg ser ikke links uden en fornuftig begrundelse, så?
Skrevet af: Anonym bruger, 3. maj 2017 kl. 1.21
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Mus i altankasse