Forum

Vissen blåregn

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marianne Mortensen, 1. september 2016 kl. 9.44

Vores blåregn begyndte at visne for et par uger siden, er nu helt tør, og bladene falder stille og roligt af! Den er 7 år gammel, har aldrig blomstret, men satte mange knopper i foråret, som dog tørrede ind og faldt af.
Vi har haft det MEGET tørt siden maj måned her på Midt-Lolland, så måske er det tørken? Blåregnen står i et S-V-vendt bed i ud-kanten af en overdækket terrasse, op ad en stolpe. Andre klatre-planter i området klarer sig fint - f.eks: klatrehortensie, forskellige clematis, New Dawn rose og kiwi.
Skal jeg skære den helt ned? - eller bare vente og se til næste forår? Skal jeg måske lave vandingsrør til den, hvis det er tørken. På den anden side trives blåregn jo fint i middelhavsområdet....
Tør jeg mon plante en ny det samme sted - hvis det er slut med den nuværende?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 1. september 2016 kl. 15.53

På denne årstid er det svært at afgøre, om det er årstiden, eller om det er misvækst.
Se, hvad der sker til næste år. Der er ingen idé i at skære den tilbage nu, når vi ikke ved, hvad problemet er.
Sørg for passende fugtighed til rødderne.

Nyt svar til emnet »Vissen blåregn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Vissen blåregn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider