Skrevet af: Anders Pedersen, 14. august 2016 kl. 15.47
Hej
Er der nogen der ved hvor man kan handle nyttedyr fra udlandet.
Jeg føler mig snydt, når jeg se på priser her i landet og jeg vil påstå at prisen tydeligt viser mangel på konkurrence.
Skrevet af: Ayoe B. P., 14. august 2016 kl. 18.07
Hvilke nyttedyr tænker du på? Humlebier/bier, moskusænder, malkegeder, slagtekaniner, nematoder, snyltehvepse eller lign.?
Hvad angår priserne herhjemme, er det mon ikke så muligt, at de danske forhandlere importerer dem (og dermed har udgifterne til papirarbejde og godkendelser), som er årsagen?
Desuden, så er det jo ikke sikkert, at det er specielt billigt at opformere disse nyttedyr, så det faktisk er en rimelig pris. ;)
Skrevet af: Anders Pedersen, 14. august 2016 kl. 18.18
Jeg skal bruge snyltehveps mod hvide fluer og rovmider og andersoni rovmider.
Skrevet af: Ayoe B. P., 14. august 2016 kl. 21.50
Jeg har fundet 2 steder med forskellige priser.... og så vidt jeg ved, så vil man altid kunne spare mere, ved at købe i store mængder (fx. i fællesskab med sine naboer eller venner).
1) www.kerneliv.dk/da/33-biologisk-bekaempelse
2) www.nyttedyr.dk/produkt/bladlusgalmyg-og-snyltehvepse.aspx
3) www.bioplant.dk/produkter.aspx (storkøb - og nok kun b2b-salg.... så måske kan du bestille via et gartneri?)
Skrevet af: Anja Egeriis, 15. august 2016 kl. 7.11
Kerneliv beregner 19 kr i fragt, så prisen bliver den samme som nyttedyr.dk...
Og bioplant sælger ikke til private. I øvrigt er jeg ret sikker på, at alle nyttedyr i DK kommer fra den samme leverandør - nemlig Bioplant :)
Skrevet af: Anja Egeriis, 15. august 2016 kl. 7.14
Skrevet af: Anja Egeriis, 15. august 2016 kl. 7.15
Spøjst - linket virker ikke...
Men på hjemmesiden kan man læse, at de både producerer selv og køber i udlandet.
Skrevet af: Ayoe B. P., 15. august 2016 kl. 13.58
@Anja
Det med at de ikke sælger til private, er jo også derfor jeg foreslår, at man laver en aftale med et gartneri, om at man køber noget via dem (forudsat, at man nok deler med nogle stykker). ;)
Men, som sagt, så er det nok svært at købe den slags udenfor landets grænser (og specielt udenfor EU). Men det ser nu altså ikke billigere ud i fx. USA (29,50$ = 196,50 kr., evt. plus fragt).
www.planetnatural.com/beneficial-insects-101/encarsia-formosa/
;) Ayoe
Skrevet af: Ayoe B. P., 15. august 2016 kl. 14.00
PS.) Det er vigtigt, at være klar over, at lovgivningen sandsynligvis kan komme i vejen for at købe i udlandet. :(
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Billige nyttedyr