Skrevet af: Morten Steengaard, 19. oktober 2004 kl. 13.20
I min have står et ca. 15–20 meter højt kastanietræ, som ikke har givet kastanier i år. Sidste år gav det 8 kastanier.
Det står på en solbeskinnet plads midt i haven i det stormomsuste Hjørring.
I en nabohave 50 meter derfra står et kastanietræ, der er lige så stort. Det giver mange kastanier hvert år.
Hvad kan være galt?
Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 20. oktober 2004 kl. 20.39
Måske er det en af de hestelkastanier, jeg lige har læst om i dag. Det er en variation af den almindelige hestekastanie, der hedder ''Baumannii'' og har dobbelte blomster, men den bærer netop ikke frugt. (Træer i farver, 2. udg 1996, s 179)
Skrevet af: Hans Schikorra, 17. maj 2005 kl. 19.03
Jeg har købt og plantet sidste år et kastanietræ p 1,½ m,det vokser fint,men hvornår,kommer der det hvide frøblomster,går der nogle år?
Skrevet af: Camilla Larsen, 7. oktober 2005 kl. 11.29
Jeg har et kastanietræ i haven kan jeg spise dem?
Skrevet af: Morten Steengaard, 7. oktober 2005 kl. 14.27
Hej Camilla.
Hvordan mener du, dit indlæg er en hjælp til mig og mit problem, som jeg beskrev det, da jeg oprettede dette "emne"?
Jeg har netop automatisk modtaget en mail, som indikerer, at nogen måske har et svar på mit spørgsmål.
Hvis dit problem/spørgsmål ikke rammer en andens problem/spørgsmål direkte, så skal du oprette et nyt "emne".
I øvrigt kan jeg desværre ikke hjælpe dig.
Skrevet af: Anonym bruger 1, 12. september 2006 kl. 11.53
Hej Morten.
Her er mine erfaringer omkring kastanier:
Jeg har et kastanietræ stående,som jeg har haft i 40 år. Det har røde blomster, og er meget flot når det blomstrer, men det er yderst sjældent at der kommer kastanier på, og hvis der er nogen, er det kun ganske få.
Ikke ret langt derfra står en alm. hestekastanie, som der er masser af kastanier på hvert år. Jeg tror ikke du skal forvente, at der kommer mange på dit træ fremover. Om der er forædlede sorter, hvor frøsætningen er sat til, er en mulighed.
Mvh. Hans
Skrevet af: Morten Steengaard, 14. september 2006 kl. 9.21
Hej Hans.
I de par år der næsten er gået siden mit første indlæg, har jeg fundet ud af, at det nok er minér-møl, der er skyld i problemet. Bladene bliver nemlig brune i kanten ret tidligt på sensommeren.
Men det kan også være fordi det er en forædlet sort, som du forklarer.
Tak for dit indlæg.
Med venlig hilsen
Morten Steengaard
Skrevet af: Emilie, 12. maj 2009 kl. 10.57
Katanie træer. har katanier på bladene
af emilie 4c
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Kastanietræ uden kastanier