Forum

Bekæmpelse af myrer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nadja El-Hadad, 4. juni 2015 kl. 20.40

Hej
Jeg er meget plaget af sorte myrer under fliserne! Jeg har snart prøvet alt og er desparat! Jeg har prøvet blandning med bagepulver, sukker, kartoffelmel og vand. Jeg har prøvet kanel, kogende vand, paprika og dyre kemikalier. Det der har virket bedst er kemikalierne de virker bare kun 14 dage og det er altså en dyr fornøjelse når man har 100 kvm fliser der skal vandes med dyre dråber! Hvad gør jeg dog forkert???!!!
Håber der er nogen med en mirakelkur!

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 4. juni 2015 kl. 21.22

Ingen mirakkelkur herfra.
Jeg lokker hønsene hen til myrerne - og så bliver de overjordiske myrer spist.
Er der et myrebo ude i jorden, f.eks. græsplænen, graver jeg det op og lægger det ind i hønsegården.
Lyden siger, at det er noget høns kan lide.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. juni 2015 kl. 21.59

Problemet er at du har det for tørt og det kan myrerne lide.
Jeg undre mig bare over hvis ikke at nogle at de myrelokke dåser , der fås i handel ikke har virket. Ellers har Ecostyle fælder med spinosad som er en svamp der virker ved at myrene slæber den ned til boet og alle bliver berørt af den og går med tiden til grunde. Til en stor familie koster det ca. 149,- spinosad er godkendt til økologisk bekæmpelse af skadedyr .

Prøv evt. at vande din terrasse og se om ikke det hjælper . Myrer hader vand men de kan være svære at få ramt på.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine L.C., 4. juni 2015 kl. 22.21

Har hørt at majsmel fra malede majskorn er godt (ved ik om det behandlede majsmel man køber virker). Majsmelen spiser de, men kan ikke fordøje den og så dør de.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nadja El-Hadad, 4. juni 2015 kl. 22.32

Tak for svar 😊
Søren ang myregift/lokkedåser så virker det, men meget kort tid. Har dog hørt folk har haft effekt ved at blive ved med at pudre/vande med gift hele sommeren hver gang de ser myrene også forsvinder de på lang sigt så det vil jeg prøve.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. juni 2015 kl. 22.58

Spinosad er også en myrerlokke dåse hvor du sellv kan fylde op, ca. 8 gange, så du har overblik over hvor meget de spiser .

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 4. juni 2015 kl. 23.12

Nadja, hvor gammel er den terrasse?
Sådan som man lagde fliser for 20 år og længere siden er det næsten uundgåeligt at der kommer myrer igen og igen.
Hvis det er forklaringen kan du overveje at lægge terrasen om med de nye produkter der er kommet frem.
Jeg ved godt det ikke er nogen billig løsning, men det giver jo samtidig hele ejendommen et løft.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Henning Rolapp, 16. september 2015 kl. 7.39

Slettet af administrator 13. november 2015 kl. 10.07.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Åge Nielsen, 6. november 2015 kl. 21.47

ASKE bryder myrer sig ikke om.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Maja Christensen, 12. november 2015 kl. 12.14

Slettet af administrator 13. november 2015 kl. 10.02.

Nyt svar til emnet »Bekæmpelse af myrer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Bekæmpelse af myrer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider