Skrevet af: Anne M., 1. maj 2015 kl. 13.19
Hej
Min aloe vera plante er begyndt at få sådan noget kedelig grå udfældning på dens blade. Det ligner støv/nullermænd. Har i et forslag til hvad min plante fejler?
Jeg har overvejet, om den mon får for lidt sol. Planten bliver ikke vandet for meget.
Håber i kan hjælpe
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. maj 2015 kl. 13.43
Jeg har ikke et forslag - men mine Aloe Vera trives bedst i nordvendte vinduer, så jeg kan ikke forestille mig, at det er mangel på sol...
Skrevet af: Lis P., 1. maj 2015 kl. 14.21
Det er uldlus din plante har fået, ud med den inden den smitter dine andre planter,
Skrevet af: Svend Høst, 1. maj 2015 kl. 14.37
Ja det ligner uldlus , og alle aloe planter elsker fuld sol og varme mine står nu i drivhus for sommeren efter 6mdr. inde i kølig vinterhave uden vanding , de blomster midt om vinteren med en lang flot blomsterstand .
Angående uldlus prøv tomatkuren som jeg har beskrevet i en anden tråd , det hjælper , eller smid den ud og køb en ny de vokser hurtigt til og er billige.
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. maj 2015 kl. 16.19
Jeg har aldrig oplevet en Aloe Vera, der ikke blev kedelig at se på i direkte sol...
Så det får de ikke her :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Aloe Vera plante