Forum

Skjolder og må fluer i krydderurter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jannie Kold Hansen, 27. juli 2014 kl. 17.20

Jeg har en terrasse med de dejligste krydderurter plantet i krukker. Nu er der desværre gået dyr i urterne, der efterlader skjolder på bladende. Jeg kan ikke finde ud af hvad det er for nogle dyr der har sat sig på mine urter. De er bitte små, med vinger og flyver rundt om planterne. Nede ved jorden i krukkerne er der også fyldt med liv, bitte små dyr der går rundt. Jeg har Google lidt, og jeg tror ikke det er mellus fluer, og heller ikke sørgemyg, eller bladlus.
Jeg har vedhæftet et billede, hvor man kan se min citrontimian med skjoldede blade, der er også et af dyrene på billedet, men det er så lille at man næsten ikke kan se det, det sidder nede i venstre hjørne.

Hvad søren skal jeg gøre?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 27. juli 2014 kl. 20.16

Lidt af hvert går i dem nu. Men sikkert alm. bladlus. Du kan klippe planterne ned, de kommer igen med nye blade.

Nyt svar til emnet »Skjolder og må fluer i krydderurter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Skjolder og må fluer i krydderurter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider