Forum

Citrontræ kryller bladene sammen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette Haspang, 17. marts 2014 kl. 16.27

har holdt vinter i en stor gildestue uden varme på og kun lidt dagslys?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Berth, 17. marts 2014 kl. 19.08

Hej Anette
Min erfaring med ccitronplaner er, at de om vinteren skal stå køligt men lyst. De må ikke tørre ud. Hvis planten på billedet var min, så ville jeg plante den om i citrusjord, og vande den jævnligt.

Jeg synes jeg har oplevet mange underlige ting med min citron, men denne vinter er den fin og jeg plantede den om i citrusjord sidste forår.

Held og lykke med din citron
Hilsen Nina

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 17. marts 2014 kl. 19.29

Hej Anette Haspang

Der er nok flere årsager til at planten mistrives - mangel på lys kan være en af hovedårsagerne. Men der kan også være tale om en jordblanding og gødningstilførsel som ikke passer helt til citrusplantens behov for næringsstoffer og mineraler - og endelig kan jordstrukturen og forholdet mellem luft og vand i jorden være i ubalance i forhold til det optimale.

Måske kan du ved at læse Michael Gundersens artikel "Citrus" opdage, hvad det er, du kan gøre for at plantens får betingelser, der fremmer trivslen. Artiklen findes i arkivet ved at skrive titlen "Citrus" i søgefeltet på Havenyt.

Venlig hilsen fra
Lone

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 17. marts 2014 kl. 20.48

Jorden skal skiftes, for den har nok fået for mange ølsjatter i gildestuen.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Haspang, 19. marts 2014 kl. 10.20

Når jeg har skiftet jord og gødet er det så for tidligt at sætte citrontræet ud i drivhuset nu,

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Berth, 19. marts 2014 kl. 11.41

Hej Annette
Jeg ville vente til man kan være lidt mere sikker på at der ikke kommer nattefrost, men det kommer også an på om dit drivhus er isoleret eller ej.

De bedste hilsner fra Nina

Nyt svar til emnet »Citrontræ kryller bladene sammen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Citrontræ kryller bladene sammen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider