Forum

Fliser mod mosegrise?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anna L. T., 4. januar 2014 kl. 16.05

Hej :)
Jeg vil høre om nogen har erfaring med at lgge fliser i bunden af højbede for at holde mosegrise/muldvarpe ude- og om det virker?
Jeg har massive problemer med mosegrise i min kolonihave, der er hundredvis af "skud" alle vegne og de æder alt hvad jeg lægger/planter.
Jeg tænkte om jeg mon, til grøntsager, kan lave højbede hvor jeg lægger fliser i bunden og så træramme om i højden? Men vil det mon holde dem ude?

Mvh,
Anna

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. januar 2014 kl. 17.22

I stedet for fliser kunne du prøve med trådnet, måske?

Hvis du lægger fliser, skal du vande alt for meget for at undgå udtørring af jorden, da planterne ikke har mulighed for at sende rødderne ned i jorden, så det ville jeg i hvert fald ikke forsøge mig med :)

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna L. T., 4. januar 2014 kl. 19.05

Jeg mener bare at have læst at de gnaver lige igennem trådnet.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. januar 2014 kl. 19.11

Det tror jeg ikke - men vil da ikke lægge hovedet på blokken :) Synes bare ikke, at det er godt med fast bund i bedene...

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 4. januar 2014 kl. 19.47

Hej Anna,

Har du prøvet dette? www.havenyt.dk/forum/kommentarer/12555.html

Elsebeth

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. januar 2014 kl. 21.06

Jeg har lagt kyllingenet i bunden af mit drivhus da jeg havde problemer med mosegrise, og senere ræve, og det har de ikke gnavet i gennemt endnu . Det er 3 år siden, at jeg havde udlagt det under mine maxikap kasser . Jeg kan se at mosegrisene har været der men bliver stoppet af nettet, så det har en effekt . Nettet satte jeg fast med teltpløkker .

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 5. januar 2014 kl. 19.28

Hej Anna
Hvis du bruger minktråd, er der intet der gnaver sig igennem - men mosegrise kan også komme oven jorden, så det er spørgsmålet hvor meget det hjælper.

Nyt svar til emnet »Fliser mod mosegrise?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Fliser mod mosegrise?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider