Skrevet af: Lea C., 28. september 2013 kl. 9.59
Hej, jeg har et æbletræ som næsten ikke har sat nogen blade i år og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at det bliver bedre næste år. Det er 3 år siden jeg købte det og de andre år har det stået frodigt og fint. Det er et familietræ med aroma, elstar og filippaæbler. I foråret troede jeg først bare det sprang sent ud, men det satte bare nogle forkrøblede blomster som tørrede ind og dernæst nogle få blade, jeg synes det er lidt mærkeligt..
Skrevet af: Søren S Duun, 28. september 2013 kl. 18.44
Jeg har ikke nogen forklaring ud over at hvis træet var kommer fra kølhus og ud kunne bladsætningen godt være noget forsinket, det har jeg oplevet før. Har du tjekket barken ned ved rodhalsen er den hel eller afgnavet ?.
Hvis den er afgnavet kan det have indflydelse på saftstrømningen , der så påvirker bladsætningen .
Et andet problem er rødderne, er de hele? Hvis du har haft besøg af en mosegris kan den meget vel have gnavet i en stor del af rødderne og i barken under jorden hvilket påvirker bladsætningen . Hvis du ydermere har en masse ukrudt omkring dit træ vil det også have en påvirkning .
Jeg tror at årsagen skal findes i rødderne eller barken.......
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Æbletræ som ikke sætter blade