Forum

Hvad sker der med vores kirsebærtræ?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ghita E, 28. august 2013 kl. 20.34

Vi plantede sidste forår et kirsebærtræ, som vi fik at vide på plantesoar 3-4 r. Vi fik at vide at vide at det skulle gødes 3-4 gange årligt, hvilket vi gjorde sidste år. I år har det kun fået i foråret, da en nabo sagde at man ikke burde gøde træet.

I år havde det et par enkelte bær, men de blev ikke rigtig til noget. Hele sommeren har træet haft kedelige gullige blade og nu ser det nærmest ud som om det er ved at visne.

Jeg har taget billeder af det. Der er ingen skadedyr på det.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ghita E, 28. august 2013 kl. 20.37

Hov, min telefon driller. Jeg ville skrive "vi fik at vide at det var 3-4 år gammelt".

Her ses bladene.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 28. august 2013 kl. 21.39

Ghita, hvis du ikke har vandet flittigt og træet er plantet sidste forår, så er det nok bare vandmangel. Det er jo ekstremt tørt i år...

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 30. august 2013 kl. 21.05

Du skriver at i har givet den gødning 3 -4 gange i år, hvor meget gødning giver i den? hvis i giver den meget kan den godt se ud som om den står og mangler vand da gødningen jo er salte (osmose)....og mangler den vand lider den endnu mere . Prøv at holde ind med gødningen og giv den vand i stedet for .

Nyt svar til emnet »Hvad sker der med vores kirsebærtræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad sker der med vores kirsebærtræ?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider