Forum

Delvist visnende blommetræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: René Wutborg, 26. august 2013 kl. 22.05

Hej Alle
De efterfølgende billeder viser min svigerfars gamle blommetræ (sort: Opal). Den ene hovedstamme har iår virket stærkt svækket, delvist helt død. Den pågældende del af træet vender mod øst og den resterende del af træet virker raskt og sundt. Jeg lagde mærke til nogle lodrette revner i barken på den syge gren. Kan der være tale om en frostskade, evt. med efterfølgende svampeangreb?

Træet.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Wutborg, 26. august 2013 kl. 22.07

Det løv, der stadig findes på den syge del af træet ser således ud.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Wutborg, 26. august 2013 kl. 22.09

Den syge stamme er den til venstre. Ud over de lodrette revner ses små frugtlegemer af en form for porresvamp.

vh R. Wutborg

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Wutborg, 26. august 2013 kl. 22.10

og her er så billedet

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 27. august 2013 kl. 8.31

Hej René
Jeg er mest tilbøjelig til at sige at sygdommen ligeså godt kan være gået ind via den afsavede gren - men lige gyldigt må du regne med at træet har begrænset levetid - og frem for at gå og kigge på en mærkeligt udseende resttræ, kan I ligeså godt være konsekvente og fjerne det.
Blommetræer bliver i gennemsnit normalt ikke ret gamle i hvert fald sammenlignet med æbletræer.

Nyt svar til emnet »Delvist visnende blommetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Delvist visnende blommetræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider