Skrevet af: Maiken K., 21. august 2013 kl. 21.55
Jeg har fået dette dyr sammen med en figneplante. Det minder lidt om persillelus, som er beskrevet her på siden, syntes bare ikke mine dyr har ben! Min figneplante har stået indendørs i et vindue, og hele vindueskarmen er et klister - noget der kommer fra dyrerne. De sidder både på stammen og på bladene, men det ser ikke ud som om planten har taget skade. De har spredt sig til en grøn stueplante og min vin-plante. Hvad er det for et dyr og hvordan komme jeg af med dem?
Skrevet af: Mette Petersen, 21. august 2013 kl. 22.17
Det ligner en uldlus
Skrevet af: Lis P., 22. august 2013 kl. 8.19
Maiken ud med de planter der er fyldt med uldlus, for jeg er sikker på det er dem, så skal du vaske dit vindue rigtig godt af, ellers smitter du bare nye planter.
Jeg ved det af erfaring, jeg har nemlig fået dem i mine streptocarpus, og der er alle smidt ud, alt er vasket i skrappe midler, og der kommer ikke noget i det vindue forløblig.
MVh
Lis
Skrevet af: Karin Krautwald, 16. oktober 2013 kl. 6.27
Ja uldlus er en stor plage i vindueskarmen, jeg har ligesom dig Lis smidt næsten alle mine Streptocarpus ud de er umulige at redde, og det er vigtigt at få alt vasket grundigt af
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Nogen der ved hvad det er for et dyr?