Forum

Små grønne larver æder min pil

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tinna Glisbo, 1. august 2013 kl. 12.06

Har fået 3 små bitte pil i mit bed, så til min skræk igår det ene stod helt skaldet for blade, kikkede nærmere efter og fandt i hobetal små grønne larver, gik de andre træer efter og så der osse var godt gang i ædening af mine pil. Hvad er det for larver og hvad kan jeg gøre ved det?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 1. august 2013 kl. 18.01

prøv at mase larverne med fingrene, hvis du skyller dem af, med vand, klatre de der op igen . Jeg ved ikke hvad der er for et slags eller hvad de hedder .

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tinna Glisbo, 1. august 2013 kl. 20.41

Det der bekymre mig er om piletræerne dør eller om der blot vokser nye blade ud?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. august 2013 kl. 21.12

Hej -
Jeg har også været ude for et masseangreb. Jeg gætter på at det er kålorme. Ja, de kan godt nok rasere mange blade i løbet af ingen tid.
Men træet - kom sig igen
Mange hilsner
Ingeborg

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 1. august 2013 kl. 21.14

Pilen bør kunne klare et insektangreb. Er de meget fine er det tvivlsomt.
Jeg krydser fingre .

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. august 2013 kl. 21.17

Jeg har aldrig set så mange kålsommerfugle som i år. Vi stod og ventede ved Lillebæltsbroen og en mark ved siden af vejen ligefrem bølgede med de hvide sommerfugle.
Mange hilsner
Ingeborg

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 2. august 2013 kl. 10.12

Det er et godt sommerfugleår i år- Jeg har set mange forskellige natsværmere, som ikke plejer at være her. Og fårekyllinger! ?:-)

Jeg vil tro pilene klarer sig, men du kan selvfølgelig pille larverne af, hvis du orker det.
Jeg er mere i Søren Ryge stilen: Det er ærgerligt, hvis ting i haven ikke klarer sig, og så må man glæde sig over det, der gør. (medmindre det er selvsåede småtræer, der vokser på meget upraktiske steder).

Mvh
Tine- med vildnisset

Nyt svar til emnet »Små grønne larver æder min pil«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Små grønne larver æder min pil

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider