Skrevet af: Jonna Thomsen, 25. juni 2013 kl. 20.50
Vores Ligusterhæk er 5 år og angrebet af et eller andet. Bladene krøller og først tænkte jeg, at det var den hårde vestenvind. Men på bladene er der små prikker. Et andet sted er bladene blevet brune og rullet sammen. Hvad er det mon og skal vi gøre noget?
Skrevet af: Anja Egeriis, 25. juni 2013 kl. 23.57
Kan den være blevet ramt af noget giftsprøjtning af en slags?
Den ligner mine hindbær i hønsegården, da bonden (som vi har lånt jorden af!) kom meget tæt på...
Skrevet af: Jonna Thomsen, 26. juni 2013 kl. 7.52
Hej Anja! Tak for din kommentar! Men tænker ikke det er en mulighed, vi bor i byhave, og det er vores hække inde i haven. Og som man måske kan se på billedet krøller nogle blade også.
Skrevet af: Freya Grossmann, 26. juni 2013 kl. 19.45
Kan hække-naboen have været lidt for "gavmild" med RoundUp? Mange i byerne sprøjter jo også i haverne, så måske er det en mulighed.
Mange sprøjter mod skvalderkål, og de vokser jo gerne under hække.
Ellers tænker jeg på snegle, men jeg synes ikke, man særlig tit ser syge ligusterhække - hverken pga. sygdom eller skadedyr.
Skrevet af: Linda H., 27. juni 2013 kl. 15.01
Sidste år fik vores liguster hæk en omgang ligusterbladlus og jeg troede også det var giftsprøjten der havde været for tæt på.
Vi gjorde egentlig ikke noget ved det og i år er der ikke noget.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad er der galt med min Ligusterhæk.