Skrevet af: Lena Ahlehoff, 15. juni 2013 kl. 14.21
skulle lige klippe et par grene på mit pæretræ da jeg opdager at det rundt om alle grene er fyldt af små røde dyr, troede først det var æg fra et insekt men så kunne jeg se de kravlede
Skrevet af: Anonym bruger 1, 15. juni 2013 kl. 14.55
Hej Lena.
Du skulle tage nogle stykker op på et stykke hvidt papir og nærstudere dem . Har de 6 ben er det et insekt. Har de 8 ben er det mider eller edderkopper.
Læg evt. et nærfotografi ind her.
Vh. Hans
Skrevet af: Lena Ahlehoff, 15. juni 2013 kl. 20.20
de har 8 ben ligger lige et nær billed ind, de er lige så små som et nåløje, så fik kun et klart, men de er der i tusindevis
Skrevet af: Lena Ahlehoff, 15. juni 2013 kl. 20.29
glemte lige at sige at jeg ikke kan se noget spind og at de alle sidder i klynger, ligner nærmest vindruer når de er forstørret
Skrevet af: Anonym bruger 1, 15. juni 2013 kl. 21.26
Hej Lena.
Så er det enten mider eller edderkopper.
Prøv at Google "røde mider" og "røde edderkopper". Det giver nogle muligheder. Jeg er ikke så meget ekspert, at jeg kan se hvilke det er.
Det kunne være hel ny yngel af en rød edderkoppeart. Hold eventuelt øje med, om de spredes i løbet af nogle dage.
Vh. Hans
Skrevet af: Søren S Duun, 15. juni 2013 kl. 22.17
De er åbentbart ikke så almindelige at de er til at finde og jeg har været over hos plantedoktoren for at lede og det tætteste jeg kunne komme dem er mider , men ikke dem, som hedder frugttræsmider, de er anderledes . Det er muligvis brunmider. Om dem står der ikke noget om at de holder til i frugttræer . Det er i øvrige nogle gode billeder .
Skrevet af: Anonym bruger 1, 15. juni 2013 kl. 22.26
Hej Lena.
Hvis du vil have helt nøjagtig at vide hvad det er, så spørg på Fugleognatur. dk.
Der færdes eksperter, som ved alt om den slags, og de gør det gerne.
Vh. Hans
Skrevet af: Søren S Duun, 15. juni 2013 kl. 22.43
Eller skriv til Magnus Gammelgaard , Plantedoktor.dk
Han må også vide det. Håber du vender tilbage med et svar snarest.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hjælp røde dyr i hele mit pæretræ