Skrevet af: Maja Jespersen, 12. juni 2013 kl. 20.18
Hej!
Jeg har et kæmpe problem med larver der spiser mine ferskner. De borer et lille rundt hul i ferskenen og så samler de et blad sammen rundt om ferskenen med noget harpiks lignende klister de får lavet.
Og de ødelægger nærmest alle mine ferskner i løbet af hele sæsonen, hvilket er rigtig ærgerligt!
Larven er lysegrøn med et sort hoved.
Er der nogen der har oplevet det og ved hvad jeg skal gøre ved dem for at bekæmpe dem?
Skrevet af: Eelke Wijnsma, 12. juni 2013 kl. 21.38
Du skal blande en hjemmelavet insektspray med vand, brunsæbe og sprit, så sprøjter du det på planten og især på laverne. Det hjælper herhjemme, men pas på blandingen ikke bliver for kraftigt, det svier planten.
Skrevet af: Mogens; E., 12. juni 2013 kl. 22.16
Du bør nok rette spørgsmålet til - Spørg eksperterne - øverst her på siden, for farven på larverne passer ikke på æble eller blommevikler.
Skrevet af: Maja Jespersen, 13. juni 2013 kl. 7.57
Tak for svarene.
Jeg prøver lige at skrive til eksperterne også - har nemlig også været inde og finde ud af at larven er en anden end æble- og blommevikler.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Larver i fersknerne