Forum

Svedne blade på Grev Motlke/Clara Frijs

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Jørgensen, 27. maj 2013 kl. 12.03

Bladene på mit Grev Moltke pære- og mit Clara Frijs æbletræ ser brændte ud/visner.

Billedet er af Grev Moltke-træet. Dens blade har desuden en slags hvid skimmel yderst på nogle af bladspidserne. 3/4 af dens blade er angrebne.

Begge frugtræer er indkøbt sidste år (samme sted) og de står blandt ældre frugtræer, der ikke er syge (endnu). Er det bedst at grave de nye frugtræer op og sende dem til forbrænding for at sygdommen ikke spreder sig til de andre træer? Jeg har prøvet at fjerne de angrebne blade, men der kommer hele tiden flere.

Kan det være ildsot eller grå manilia?

Hvad skal jeg gøre?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 27. maj 2013 kl. 16.13

Hej Anne
Det er nok blæsten /stormen forleden - sådan ser masser af nye skud ud på pærer lige nu - hvor de har stået udsat - hvis der kommer nye skud og de er ok - kan du enten pille de grimme blade af - eller lade dem sidde, træet kan ikke gendanne det svedne.
Hvis det derimod bliver værre og hele bladene bliver sorte på hele træet, er det en hel anden sag.

Nyt svar til emnet »Svedne blade på Grev Motlke/Clara Frijs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Svedne blade på Grev Motlke/Clara Frijs

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider