Forum

Min hørpalme(vifte) har gule blade…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Svensson, 25. maj 2013 kl. 10.16

Har købt en 2 meter høj Palme i april. Har plantet den i krukke i middelshavsjord fra pindstrup. Har gødet med specialgødning til middelhavspalmer. Her de sidste 4 uger er der kommet mange gule blade. Der er dræn huller i bunden. Der er leca kugler i bunden. Den har ikke fået frost. Hvorfor gør den sådan??? Dybt frusterende for den har kostet mange penge, og stod så flot. Hvad kan gøres?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 25. maj 2013 kl. 10.59

Den burde stå ude på friland , de tåler megen frost ca 16-17 minus grader , jeg har selv 2 stående ude og de klarer sig godt.
Det er vist meget naturligt at de nederste blade bliver gule og visner væk.........

Peter A.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Svensson, 25. maj 2013 kl. 13.50

Men det er altså også en del af de øverste blade der visner....men du ville plante den ud i jorden, simpelthen? Og har de stået ude i mange år?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 25. maj 2013 kl. 16.40

Gule blade er som regel et produkt at overvanding.......

Øverst på siden her er der et søgefelt , skriv hørpalme , tryk søg og vupsa er der masser om hørpalmer.................

Peter A.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Svensson, 25. maj 2013 kl. 17.08

Yes. Og jeg ved en hel del da jeg har pløjet alt tænkeligt igennem på nettet....Men skal lige høre om du ville plante den ud nu? .... Men tak for det med de gule blade. Så skal der holdes igen med vandingen. Kan det også skyldes for meget gødning?

Nyt svar til emnet »Min hørpalme(vifte) har gule blade…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Min hørpalme(vifte) har gule blade…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider