Forum

Er der nogen som kan hjælpe…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: B. Reimann, 15. april 2013 kl. 23.27

Jeg er nybegynder og har endelig fået mig en have :)…Og har et stort flot valnøddetræ men er flere mener at træet er sygt og må fældes da det er rigtig mange hvide pletter på det. Jeg har tilføjet et biled af træet. Jeg er bange for at det skal fældes da jeg syntes rigtig godt om træt.Men har også fået oplyst at man kan få penge for et valnøddetræ ved fældning da selve valnøddetræ er efterspurt …håber at nogen kan hjælpe mig med disse oplysninger…:)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Ejstrup Nielsen, 16. april 2013 kl. 8.16

Hejsa.

Prøv at maile Lars Westergaard med beskrivelse og et par billeder. Har er den førende i DK inden for nøddeavl. Gå ind på www.westergaards.dk og send Lars en mail.

Mvh.

Michael

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 16. april 2013 kl. 8.40

Hej B. Reimann

Hvis du ender med at beslutte en fældning, kan du prøve at finde frem til en eventuel aftager ved at google på ordet "trædrejer" - der kommer blandt andet hit på trædrejermuseet i Odense. Måske du ad den vej kan komme af med dit træ.

Men det er helt bestemt godt at spørge Lars Westergaard !
Og måske også søge information fra andre med forstand på træer og træsygdomme..... Prøv for eksempel:
www.dyr-natur.danskelinks.dk › Flora & Botanik
Dansk specialside om plantesygdomme og skadedyr.

Med venlig hilsen fra
Lone

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 16. april 2013 kl. 13.01

Hvis du ikke får et svar fra de førnævnte steder kan du også skrive til Magnus Gammelgaard via hans hjemmeside www.Plantedoktor.dk og spørge ham om hans bud . Det koster ikke noget og han plejer at svare indenfor nogle dage .

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B. Reimann, 16. april 2013 kl. 19.18

Hej alle