Forum

Er der nogen som kan hjælpe…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: B. Reimann, 15. april 2013 kl. 23.27

Jeg er nybegynder og har endelig fået mig en have :)…Og har et stort flot valnøddetræ men er flere mener at træet er sygt og må fældes da det er rigtig mange hvide pletter på det. Jeg har tilføjet et biled af træet. Jeg er bange for at det skal fældes da jeg syntes rigtig godt om træt.Men har også fået oplyst at man kan få penge for et valnøddetræ ved fældning da selve valnøddetræ er efterspurt …håber at nogen kan hjælpe mig med disse oplysninger…:)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Ejstrup Nielsen, 16. april 2013 kl. 8.16

Hejsa.

Prøv at maile Lars Westergaard med beskrivelse og et par billeder. Har er den førende i DK inden for nøddeavl. Gå ind på www.westergaards.dk og send Lars en mail.

Mvh.

Michael

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 16. april 2013 kl. 8.40

Hej B. Reimann

Hvis du ender med at beslutte en fældning, kan du prøve at finde frem til en eventuel aftager ved at google på ordet "trædrejer" - der kommer blandt andet hit på trædrejermuseet i Odense. Måske du ad den vej kan komme af med dit træ.

Men det er helt bestemt godt at spørge Lars Westergaard !
Og måske også søge information fra andre med forstand på træer og træsygdomme..... Prøv for eksempel:
www.dyr-natur.danskelinks.dk › Flora & Botanik
Dansk specialside om plantesygdomme og skadedyr.

Med venlig hilsen fra
Lone

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 16. april 2013 kl. 13.01

Hvis du ikke får et svar fra de førnævnte steder kan du også skrive til Magnus Gammelgaard via hans hjemmeside www.Plantedoktor.dk og spørge ham om hans bud . Det koster ikke noget og han plejer at svare indenfor nogle dage .

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B. Reimann, 16. april 2013 kl. 19.18

Hej alle

I skal have tusinde tak for jeres hurtige respons herinde. Det er dejligt. Jeg er sikker på at det ikke er sidste gang jeg søger hjælp og gode ideer herinde..

Rigtig god dag til jer alle :)..

Mvh. B Reimann

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Bro Christensen, 17. april 2013 kl. 12.11

Hvorfor tror du træet er sygt?

Det ligner umiddelbart en normal vækst af laver på barken. Vent og se om ikke det springer ud i løbet af maj måned.

Det er naturligvis noget andet, hvis du ved at der er noget i vejen med træet, men barkens udseende er normalt synes jeg - især hvis du bor i et område med ren luft....

Bedste Hilsner fra Pia som selv har et stort valnøddetræ med livlig bark!

Nyt svar til emnet »Er der nogen som kan hjælpe…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Er der nogen som kan hjælpe…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider