Forum

Skadedyr i mit mandeltræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Kristensen, 23. marts 2013 kl. 14.36

Hej
Jeg har nogle mandeltræer som jeg har stående indenfor.

Det er unge træer, så blad væksten er meget fin , men stadig i udvikling. Jeg har bemærket mange bidmærker, men ser ingen tegn på laver/orm. Til gengæld ser jeg nogle myrer.
Kan det være dem, der spiser af bladene.

Det ligner bidmærker . Det er ikke hele blade der er spist, men pæne hakker og enkelte meget afgnavede.

Nogle ideer ?

mvh
Peter

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 23. marts 2013 kl. 14.57

Jeg tror ikke umiddelbart, det er myrerne, selv om der jo findes bladskærermyrer. Myrer er som regel mere skadelige for rødderne, hvis de har deres bo derunder.

Ellers kunne det lyde som/se ud som bladrandbiller, men jeg tror heller ikke de går på mandeltræer:
www.plante-doktor.dk/Bladrandbiller.htm

Kan der være eksotiske skadedyr i potten?

Læg evt. at stykke tape på tværs af potten - det kunne jo være, du kunne fange en skadevolder i klisteret, og se nærmere på den.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Kristensen, 23. marts 2013 kl. 15.32

Hej Freya
Tak for hurtigt svar.
Glemte også at nævne , at der på bladene er få og små sorte prikker - giver det anledning til noget ?

Jeg prøver tricket med tape.

Tak

mvh
Peter

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. marts 2013 kl. 15.54

Jeg ville gætte på, at der bor en snegl i jorden, som kommer ud og guffer, når det er mørkt :)

Nyt svar til emnet »Skadedyr i mit mandeltræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Skadedyr i mit mandeltræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider