Forum

Skade / sygdom på fuglekirsebær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: T. Nielsen, 14. januar 2013 kl. 17.18

Jeg er stødt på en gruppe kirsebærtræer med disse skader. Jeg syntes det ligner varme / stråle skader, men i så fald er det ikke fra solen, da skaderne vender i forskellige retninger, øst og nord. Skaderne sidder alle i samme højde ca 170 cm over jorden. Nogle der har set noget tilsvarende?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 14. januar 2013 kl. 22.44

Da jeg var i lære kaldte man disse springninger for frost skader . Hvor meget der er om det ved jeg ikke jeg har ikke nærmere undersøgt det.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 15. januar 2013 kl. 11.09

Hej Søren

Jeg har lært det samme. Skaden sker, når der kommer en brat overgang fra mildt vejr til hård frost i løbet af et døgn eller to. Det var tilfældet i slutningen af januar sidste år. På det tidspunkt var f.eks. ahorn og stenfrugt i fuld gang med at trække saft op til det forestående forår på grund af det milde vejr. I langt de fleste tilfælde har det ikke den store praktiske betydning og billedet viser jo også tydeligt, at såret er helet fint.

Nyt svar til emnet »Skade / sygdom på fuglekirsebær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Skade / sygdom på fuglekirsebær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider