Forum

Silkefyr med brune nåle

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Yvonne H., 24. oktober 2012 kl. 17.49

Hej
er der nogen af jer proffer der kan fortælle mig om det er normalt at silkefyr får nogle brune nåle her når de andre træer også får røde/gule/brune blade?

Mener at kunne huske at de også fik det sidste efterår og de har ellers været flot grønne her i foråret/sommer. De brune nåle kom samtidig med at andre træer fik efterårsfarverne.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 24. oktober 2012 kl. 22.47

Fyrtræer skifter også nogle af de gamle nåle ud om efteråret . Det samme gør silkefyren .

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Yvonne H., 24. oktober 2012 kl. 22.53

Suverænt - mange tak Søren, var allerede ked af at jeg måske skulle sige farvel til to meget flotte træer i min lille have.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 25. oktober 2012 kl. 17.15

Hej Yvonne.

Hvis det er de ælste nåle,som bliver brune og falder af, er det ganske naturligt. Fyr har kun nåle, som er 3 år gamle. Så falder de af, og der kommer ikke nye i stedet for på de steder. Derfor kommer ældre fyr til at se ranglede og bare ud.

Man kan holde en nogenlunde tæt vækst, hvis man halverer de nye "lys" hver sommer. Men undgå at de smider de ælste nåle, kan man ikke.

Vh. Hans

Nyt svar til emnet »Silkefyr med brune nåle«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Silkefyr med brune nåle

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider