Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. oktober 2012 kl. 11.58
Hej
For ca. 8 dage siden har jeg beskåret mine Dr.Ingrid pelargonier. Jeg hars klippet dem ned til ca. 25 cm, rystet jorden af og sat dem tæt i en altankasse med en smule ny jord mellem hver plante, men de står dog tæt, uden at røre hinanden direkte. I øjeblikket står de i vores skur, som har ovenlys og hvor jeg også kan drive planter frem om foråret. Til min rædsel opdagede jeg i går at alle snitflader har mugdannelse.
Skal jeg klippe en smule længere ned - eller kan jeg bestryge med f. eks. Atamon? Når frosten kommer overvintrer de i garagen op ad en lun mur - og det går meget fint, som det ses.
Mange venlige hilsner
Ingeborg
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. oktober 2012 kl. 12.13
Hej Inge
Jeg ville nok klippe lidt mere og tage dem ind i stuetemperatur, til såret var helt tørt - og først derefter sætte dem ud igen.
Og måske en helgardering med Atamon - det har jeg dog ingen erfaring med at bruge på den måde :)
mvh
Anja
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hjælp – mine pelargonier mugner