Forum

Drukner de og hvad med vandkvaliteten?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne Kappel, 7. september 2012 kl. 12.06

Vi har en lille skov med en sø, her er masser af iberiske snegle. Vi samler dem i spande og plumper dem derefter i søen. Søen er ca 2 m. Dyb og på størrelse med en fodboldbane, bliver søen forurenet af sneglene der forhåbentlig dør hurtigt. Vi har været i tvivl om vi ødelægger søens vandkvaliteten. Vi har nok dumpet et par tusinde snegle!
V H S Kappel

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 7. september 2012 kl. 13.22

Hej Susanne.

Hvis søen har den størrelse, som du skriver, er der ca. 10.000m3 vand = 5m3 vand pr snegl.

Der tilføres selvfølgelig lidt næringsstof, men i forhold til hele omsætningen og liv i en sø af den størrelse, er vi nede i den absolutte småtingsafdeling.

Jeg tror ikke, I skal have de store spekulationer med de snegle. De indgår i naturens store husholdning.

Mvh. Hans

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 7. september 2012 kl. 17.42

Er du sikker på at de ikke bare kravler op igen. Jeg har ikke taget tid på hvor længe de kan klare sig under vand, men jeg har et par gange tabt en dræbersnegl i vandbaljen. De kravler bare op.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 7. september 2012 kl. 20.22

Jeg smed engang en masse dræbersnegle i en trillebør fyldt med vand, de fleste kravlede bare op igen.
Så er det derfor I kan blive ved med at samle snegle. Op i robåden og ud på dybt vand med dem. Eller hugge dem over med spaden og grave dem ned.

Nyt svar til emnet »Drukner de og hvad med vandkvaliteten?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Drukner de og hvad med vandkvaliteten?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider