Skrevet af: Bente Madsen, 30. august 2012 kl. 11.31
Jeg har ikke tidligere døjet med mellus, men i år har jeg haft fornøjelse af bæsterne. De startede I mine auberginer, allerede før planterne kom i drivhus. Siden er de flyttet med ud i drivhuset. Jeg har fået rimeligt styr på dem med sæbe og snyltehvepse og det er ikke gået ud over udbyttet. Men det, der undrer mig er, at der er hvide fluer i hele haven - også langt fra drivhuset. Er der noget, der hedder mellus år? Jeg har aldrig set mellus i haven. Har I andre også haft flere mellus end tidligere? Jeg er tæt på at give auberginerne skylden. Dem har jeg nemlig ikke dyrket tidligere og overvejer at droppe dem en anden gang, hvis de tiltrækker fluerne
mvh
Bente
Skrevet af: Mette Petersen, 30. august 2012 kl. 17.50
Jeg har dem også "overalt" i år, sågår i en potteplante har de været.....især på frilandstomaterne er der mange....den med auberginerne tror jeg ikke på, men jeg kan jo blive klogere!
Der er vel år der har mere ideelle betingelser end andre, rent temp. ogfugtighedsmæssigt tænker jeg.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Mellus år