Skrevet af: Tom Andersen, 26. august 2012 kl. 9.01
Første gang i mange år prøver jeg nogle udvalgte (milde) chili og peber fra Bjarnes frø. Alt har været nemt, frøene spirede så godt som alle, planterne trives og der sættes mange frugter. Og så sker det - bladene bliver ædt af "noget". Jeg kan ikke finde noget i længere tid, men prøver så en sen aften efter sneglejagten, at gå en tur i drivhuset. Og der var den, synderen og grim som arvesynden er den, men hvad bliver den til?
Jeg har forsøgt på fugle og natur, men for p..... hvor er der mange. Derfor prøver jeg lige hos jer - kender du / I den fætter her?
Skrevet af: Anja Egeriis, 26. august 2012 kl. 11.10
Ikke lige umiddelbart, men det sker jævnligt, at man får besøg af sommerfugle i drivhuset, så det er nok en af dem, der har efterladt en "gave" til dig... Går ud fra, at den ikke er der mere?
Skrevet af: Tom Andersen, 26. august 2012 kl. 11.14
Jeg tror det er en natsværmer af en art - sommerfuglene i min have har jeg et nogenlunde overblik over.
Du kan tro, at den ikke er der mere og én mre her til morgen, sammenrullet under en frugt-stilk og næsten usynlig :(
Nå, nu ved jeg, hvad jeg kigger efter, så er det jo lidt lettere, selv om jeg føler mig helt blind, når jeg leder efter larver :)
Skrevet af: Anja Egeriis, 26. august 2012 kl. 11.45
De har da i det mindste en anden farve end bladene - det er slet ikke så let, når det er kålsommerfuglen, der har været på spil...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvilken larve på peber og chiliplanter