Forum

Elsket æbletræ angribet af tøndersvamp

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Magnus Hansen, 15. august 2012 kl. 16.36

Jeg har et gammelt, stort og frodigt bell de boskoop træ i min have der har stået der i mere end 50 år. Det er så kommet en synlig paddehat på en af dens grene, ikke stammen. Det er en stor gren men måske hvis man skar den af ville svampen ikke sprede sig længere måske? Eller er den over alt inden i træet. Hjælp er meget værdsat.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 15. august 2012 kl. 23.20

Hej Magnus.

Jeg har lige søgt på tøndersvampen og ud fra det jeg har kunne læse mig til, så skulle den ikke angribe æbletræer . Hvis det er en anden svamp som er ved at nedbryde dit træ er der ikke andet for at få taget nogle podekviste og få lavet et nyt træ. Der går nogle år før det gamle er helt væk , så det kan nås endnu .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 15. august 2012 kl. 23.45

Hej Magnus du har en mulighed for at redde træet, ved at save grenen med svampen af minimum 60 - 80 cm under svampen, men helst sådan at det samtidig er over en "sidegren", dermed lukkes såret hurtigst. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Elsket æbletræ angribet af tøndersvamp«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Elsket æbletræ angribet af tøndersvamp

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider