Skrevet af: Jens Agerholm, 2. august 2012 kl. 8.19
Vi er heldigvis ikke invaderet af dræbersnegle - endnu. Jeg ser dem ofte på min morgentur gennem skoven, men kun hvor der vokser løvtræer. Ikke hvor skoven består af nåletræer. Ved nogen, om dræbersnegle skyr nåleskov?
Skrevet af: J. H., 2. august 2012 kl. 8.33
Min første tanke var at grannåle klistrer ved berøring. Uden at vide det, kunne det måske være årsagen til at sneglene ikke færdes der, men det kunne også hænge sammen med hvad de spiser.
I granskove er der også større myreaktivitet som kunne være medvirkende årsag til, at dræbersneglen søger andre "græsgange".
Skrevet af: Kenneth Sørensen, 2. august 2012 kl. 8.33
Nåleskove kan blive meget tørre på denne årstid og de er jo tit åbne, sådan at solens stråler kan komme ned i bunden. Sneglene foretrækker et fugtigt sted.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 2. august 2012 kl. 10.56
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om de snegle du ser i skoven, i virkeligheden er rød skovsnegl?
Især hvis der ikke er andre haver end din i umiddelbar nærhed?
Uanset, de røde skovsnegle jeg har i min have, der ligger midt i skoven.....er grådige, æder glad og gerne alt hvad jeg sår, men optræder ikke i hundredvis som dræbersnegle vist gør.
Skrevet af: Jens Agerholm, 2. august 2012 kl. 10.59
Dræbersnegle i hobetal er meget tæt på - få hundrede meter væk dræber en haveejer nogle gange i hundredevis. Jeg er ret sikker på, at der ikke er tale om røde skovsnegle.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 2. august 2012 kl. 11.01
Bare en tanke.....
Håber du finder en måde at leve med dem på.
Der findes masser af sider med forslag til hvordan.
Skrevet af: Tom Andersen, 2. august 2012 kl. 20.58
@ Jens
Livsbetingelserne er ikke for gode i en granskov, hvis du er snegl.
Der er tørt og ikke mange lækkerier (grønne unge skud med højt sukkerindhold). Mørket, som snegle ellers godt kan lide, forhindrer jo meget plantevækst i at gro i en granskov.
Skrevet af: Søren S Duun, 2. august 2012 kl. 21.59
Jeg har faktisk fundet nogle ganske få oppe hos min svigerfars granskov. d.v.s at de findes i oplysningen men krydser gerne grannåle for at komme dertil . I Sverige har jeg også fundet mange i samme biotop . Det kom bag på mig at de var har.
Skrevet af: Henry G., 2. august 2012 kl. 22.50
Hvor tit ser man den efterhånden sjældne "postkasserøde" snegl, jeg har ikke set nogen i mange år, den blågrå kældersnegl, ser man af og til, den sorte er nu sammen med den iberiske snegl overalt og ellers har vi vinbjergsneglen der også er i fremganghos os. Henry G.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 3. august 2012 kl. 10.31
Hvad hedder sneglen med hus? Dem har vi godt nok mange af.
Jeg tror aldrig, jeg har set den postkasserøde snegl.
Elsebeth
Skrevet af: Anonym bruger, 3. august 2012 kl. 12.51
Slettet af administrator 17. maj 2023 kl. 15.32.
Skrevet af: Tom Andersen, 3. august 2012 kl. 18.44
@ Betina
Siden du linker til er forældet, bærer præg af manglende vedligeholdelse og forsøger at sælge en masse skrammel mod dræbersnegle.
Desuden er dræbersnegle ikke en større salmonellakilde end alle andre snegle eller rå frilandsgrøntsager, hvilket påstås på siden.
Kort sagt: Spild ikke tiden ved at lede efter mirakelprodukter på den hjemmeside - de findes ikke!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Dræbersnegle