Forum

Kållarver

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Agerholm, 30. juli 2012 kl. 12.33

Hej.
Det har vrimlet en del med hvide sommerfugle i min køkkenhave i den senere tid. Men jeg har endnu ikke set larver. Til gengæld har jeg reddet livet for nogle småfugle, som holder til i haven og af og til har held med at snige sig ind, hvor der er net over. Kan det tænkes, at fuglene æder pupperne/larverne?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 30. juli 2012 kl. 16.09

Fugle elsker larverne og det er et problem at de kommer under nettet. Derfor er der ikke andet for at du kigger til dine kålplanter/net to gange om dagen .

Ellers skal du vælge at behandle dine kål med Dipel, som ikke er skadelig for mennesker og dyr men stopper larvernes ædelyst efter få dage.
Dipel er godkendt til økologisk brug.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Agerholm, 30. juli 2012 kl. 16.48

Ved du, hvilke fugle, der kværner larverne. De fugle, jeg har hjulpet fri, er alle små.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 30. juli 2012 kl. 16.55

Jeg har både musvitter og mejser som tager mine larver i haven
Jeg havde masser af larver i stikkelbærrene , således at næsten alle blade blev ædt på to dage men efter larverne blev blottet gik fuglene to dem og i løbet af en dag var de udryddet .

Nyt svar til emnet »Kållarver«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Kållarver

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider