Forum

Sorte tægelignende skadedyr i rose

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lykke Bøgelund Weinreich Harmsen, 23. juli 2012 kl. 14.11

Hejsa

Jeg har købt en rose (Isabelle Rosselini) for ca. 1 mdr. siden, som jeg skulle til at plante ud i dag. Nu har jeg opdaget, at der op ad "stammerne" sad en masse jord og under dette var der myrer og nogle sorte tægeligende skadedyr, som muligivs er dem der har lavet huller i bladene. Jeg tværede skadedyrene ud så vidt muligt, men tror ikke jeg har dræbt dem alle. Er der mon nogen der ved hvad man kan/bør gøre inden jeg planter rosen ud?

Mvh.
Lykke Bøgelund

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 23. juli 2012 kl. 19.56

Hej Lykke jeg tænker din rose står i en potte, så kan du lægge et stykke plast eller lign. på jorden i potten, og spule grenene rene, derved vil de fleste smådyr forsvinde, dernæst planter du din rose ca. 8-10 cm dybere end den har stået før, så vil du undgå at der senere kommer vildskud, myrerne der eventuelt er tilbage i potten vil også forsvinde, når planten sættes så dybt. Rosen vil danne rødder på de nedgravede grene. Hilsen Henry G.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lykke Bøgelund Weinreich Harmsen, 24. juli 2012 kl. 11.47

Hej Henry
Mange tak for super hurtigt svar. Jeg vil forsøge at gøre som du skriver.
Mvh
Lykke

Nyt svar til emnet »Sorte tægelignende skadedyr i rose«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Sorte tægelignende skadedyr i rose

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider