Skrevet af: Kent Noer C., 17. juli 2012 kl. 14.35
Er der nogen som kender til ens agurkeplanter får pletter - og kan man gøre noget ved det?
Skrevet af: Anja Egeriis, 17. juli 2012 kl. 17.22
Har du prøvet at søge oppe øverst under Plantesygdomme og skadedyr?
Skrevet af: Kent Noer C., 18. juli 2012 kl. 14.09
Tak for svaret - havde egentlig søgt generelt men ikke en super søgefunktion under de øverste faner.
Ser dog ud til at det er skimmel og så er der ikke så meget at gøre desværre.
Skrevet af: Søren S Duun, 18. juli 2012 kl. 22.23
Jeg tror at de visne pletter er fremkommet af, at der har været vand på bladene og så har solen skinnet på vandet, hvorefter vandet har fungeret som et forstørrelsesglas og brændt mærke i bladet.
Det var også en mulighed .
Skrevet af: Kent Noer C., 20. juli 2012 kl. 12.46
Hej Søren,
Hvis vand/fugt kan gøre det er det da bestemt en mulighed - Har haft lidt svært ved at holde luft fugtigheden nede i denne fugtige sommer.
Skrevet af: Henry G., 20. juli 2012 kl. 20.19
Hej Kent jeg tror det er en solskoldning, der har ikke været skygget i stærk sol, og manglende væde på bladene, og luftfugtigheden har været for lav, det bevirker at bladpladen får disse pletter, og bladribberne går fri i første omgang, agurker gror bedst i "tropisk" klima (varm fugtig varme). Hilsen Henry G.
Skrevet af: Lis Grubak Iversen, 22. august 2012 kl. 13.24
Mine så også sådan ud. Det er meldug og du kan få oplysninger om bekæmpelse under www.plante-doktor.dk.
Jeg fandt først siden da mine planter var døde, men har skrevet hjemmesiden bag øret.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Mine agurkeplanter visner…